onsdag 5 mars 2014

Kondintroduktion år 2

Tänk att det är så fantastiskt roligt att få avslöja kodandets mysterier för barn. Morgonens lektion var en av de roligaste jag haft någonsin tror jag. De kluckande barnskratten var helt ljuvliga. Att se samarbetet när de konstruerade och provade robotkod, och hur de turades om så fint med att programmera biroboten, ren fröjd. "Det här var den roligaste lektionen i hela mitt liv" sa en liten flicka när hon gick ut, "ja, det tycker jag med" svarade jag. 

Svårt med skillnaden på kod och karta.

Vissa gick runt och stegade, andra skissade på papper.

En av de svåraste momenten är att få roboten att ta tillräckligt långa steg.

Bee-Bot, alltid lika uppskattad.

Hur svårt är det att göra en kvadrat egentligen?

Hur gör vi för att inte krocka?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar